1. Home
  2. /
  3. ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΑΝΩΤΕΡΗΣ ΒΑΘΜΙΔΑΣ
  4. /
  5. Σχέδια Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων...

Σχέδια Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (ΣΑΤΑΜΕ)

Για κάθε εγκατάσταση ανώτερης βαθμίδας ο φορέας εκμετάλλευσης υποχρεούται:
α) να καταρτίζει εσωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται μέσα στο χώρο της εγκατάστασης,
β) να παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες στην Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας, ώστε αυτή να είναι σε θέση να καταρτίζει εξωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης.
Τα εξωτερικά σχέδια έκτακτης ανάγκης αναφέρονται στο άρθρο 11 της ΚΥΑ 172058/2016 ως ΣΑΤΑΜΕ (εξωτερικά σχέδια έκτακτης ανάγκης για το Σχεδιασμό Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης).

Τα ΣΑΤΑΜΕ διακρίνονται:

  • στο Γενικό ΣΑΤΑΜΕ (Γενικό Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης για την Αντιμετώπιση Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης στο χώρο έξω από τις εγκαταστάσεις ανώτερης βαθμίδας
  • στο Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ για κάθε εγκατάσταση (εξωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης, αναφορικά με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται έξω από το χώρο συγκεκριμένης εγκατάστασης).

Η Δ/νση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) συντονίζει τη διαδικασία αναθεώρησης/επικαιροποίησης του υφιστάμενου Γενικού Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης για την Αντιμετώπιση Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης στο χώρο έξω από τις εγκαταστάσεις ανώτερης βαθμίδας (Γενικό ΣΑΤΑΜΕ), σύμφωνα με τους στόχους, τις κατευθύνσεις και τις απαιτήσεις σχεδίασης που προβλέπονται στην υπ’ αριθ. 1299/2003 υπουργική απόφαση, με την οποία εγκρίθηκε το Γενικό Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας «ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ».

Η ανωτέρω διαδικασία διενεργείται σε συνεργασία με τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Οικονομικών, Υγείας, Εθνικής Άμυνας, καθώς και το Αρχηγείο του Πυροσβεστικού Σώματος και άλλους κατά περίπτωση συναρμόδιους φορείς.

Μετά την αποδοχή του Γενικού ΣΑΤΑΜΕ από όλους τους ανωτέρω αρμόδιους φορείς κατά το μέρος που τους αφορά και εμπλέκονται, το ΣΑΤΑΜΕ εγκρίνεται από το Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, μετά από εισήγηση της Δ/νσης Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ.

Για κάθε εγκατάσταση/μονάδα ανώτερης βαθμίδας, η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας, έχει την ευθύνη για την κατάρτιση εξωτερικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης αναφορικά με τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνονται έξω από το χώρο της συγκεκριμένης εγκατάστασης (Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ).
Η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας, καταρτίζει το Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ σύμφωνα με τις σχετικές προβλέψεις και κατευθύνσεις του εκάστοτε υφιστάμενου Γενικού ΣΑΤΑΜΕ, ώστε το περιεχόμενο και η δομή του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ να εναρμονίζεται πλήρως με το Γενικό ΣΑΤΑΜΕ.
Για την κατάρτιση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ η ανωτέρω αρχή:

  1. λαμβάνει υπόψη αα) την καταχωρισμένη Μελέτη Ασφαλείας συνεκτιμώντας και το ενδεχόμενο των πολλαπλασιαστικών φαινομένων (φαινόμενο domino), καθώς και αβ) το οριστικό εσωτερικό σχέδιο έκτακτης ανάγκης,
  2. συνεργάζεται με τις εμπλεκόμενες Υπηρεσίες της οικείας Περιφέρειας και αν κρίνεται σκόπιμο και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με άλλα κατά περίπτωση συναρμόδια Υπουργεία, οργανισμούς και φορείς συμπεριλαμβανομένων των οικείων Δήμων, καθώς και με εκπρόσωπο της οικείας Πυροσβεστικής Υπηρεσίας και της εγκατάστασης,
  3. δημοσιοποιεί το Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ μέσω του Περιφερειακού Συμβουλίου, έγκαιρα και με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο και ηλεκτρονικό, ώστε το ενδιαφερόμενο κοινό να έχει τη δυνατότητα να διατυπώνει τη γνώμη του, πριν την έγκριση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ.

Εάν οι επιπτώσεις από ένα ενδεχόμενο ατύχημα είναι διαπεριφερειακού επιπέδου, η ανωτέρω δημοσιοποίηση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ γίνεται μέσω των οικείων Περιφερειακών Συμβουλίων των εν λόγω Περιφερειών.
Η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας μπορεί, παραθέτοντας τους σχετικούς λόγους και με βάση τις πληροφορίες της Μελέτης Ασφαλείας, να αποφασίζει μετά από σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και της Δ/νσης Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) ότι δεν εφαρμόζεται η υποχρέωση κατάρτισης Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ.

Για τη δημοσιοποίηση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ, πριν την έγκρισή του και τη συμμετοχή του ενδιαφερόμενου κοινού σε δημόσια διαβούλευση, τηρείται από το οικείο/α Περιφερειακό/α Συμβούλιο/α η ακόλουθη διαδικασία:

  • Το/α οικείο/α Περιφερειακό/α Συμβούλιο/α μέσα σε πέντε ημέρες από την παραλαβή του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ από την Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας, προβαίνει (ουν):
    1. σε δημοσίευση με έξοδα του φορέα εκμετάλλευσης, σε μία τουλάχιστον τοπική εφημερίδα ή σε μία καθημερινή εφημερίδα εθνικής εμβέλειας:

      αα) ανακοίνωσης η οποία περιλαμβάνει:

      • το όνομα ή/και την εμπορική επωνυμία του φορέα εκμετάλλευσης,
      • περιγραφή της δραστηριότητας που ασκείται ή πρόκειται να ασκηθεί στην εγκατάσταση και την πλήρη διεύθυνση της εγκατάστασης αυτής,
      • απλή αναφορά στο περιεχόμενο του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ,
      • γνωστοποίηση προς το ενδιαφερόμενο κοινό ότι διαθέτει τις απαιτούμενες πληροφορίες και ότι πρόσβαση σε αυτές είναι ανοικτή για την ενημέρωση του ενδιαφερόμενου κοινού και,
      αβ) πρόσκλησης προς το ενδιαφερόμενο κοινό για να λάβει γνώση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ και να διατυπώσει εγγράφως απόψεις του, εφόσον το επιθυμεί, μέσα στην προβλεπόμενη προθεσμία,
    2. στην ανάρτηση της ανωτέρω ανακοίνωσης και γνωστοποίηση της δημοσίευσής της στον πίνακα ανακοινώσεων της Περιφέρειας ή/και στην τηρούμενη από την Περιφέρεια ιστοσελίδα,
    3. στη γνωστοποίηση στην αδειοδοτούσα αρχή της Εφημερίδας ή των Εφημερίδων στις οποίες δημοσιεύθηκε η ως άνω ανακοίνωση.
  • Μέσα σε προθεσμία 20 ημερών από τη δημοσίευση της ανωτέρω ανακοίνωσης το ενδιαφερόμενο κοινό έχει το δικαίωμα:
    1. να λάβει γνώση ολοκλήρου του περιεχομένου του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ, απευθυνόμενο είτε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, είτε στην Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας και
    2. να διατυπώνει εγγράφως τεκμηριωμένες απόψεις και σχόλια επί του περιεχομένου του ΣΑΤΑΜΕ. Οι απόψεις αυτές και τα σχόλια κατατίθενται ή αποστέλλονται ταχυδρομικά ή ηλεκτρονικά στο Περιφερειακό Συμβούλιο και στην Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας.
      Μέσα στην ίδια ως άνω προθεσμία το Περιφερειακό Συμβούλιο διατυπώνει και το ίδιο τυχόν σχόλια και τα διαβιβάζει στην Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας.

Εάν οι επιπτώσεις από ένα ενδεχόμενο ατύχημα είναι διαπεριφερειακού επιπέδου, η διενέργεια της δημόσιας διαβούλευσης πραγματοποιείται από τα οικεία Περιφερειακά Συμβούλια. Αρμόδια για το συντονισμό των δράσεων των εμπλεκόμενων Περιφερειακών Συμβουλίων ορίζεται η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας όπου βρίσκεται η εγκατάσταση, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στο Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ. Ο τρόπος και οι όροι διενέργειας του συντονισμού αυτού καθορίζονται από τη ΓΓΠΠ στο Γενικό ΣΑΤΑΜΕ.

Μετά την παρέλευση της προθεσμίας για τη δημόσια διαβούλευση, η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας μέσα σε δέκα ημέρες προβαίνει στην αξιολόγηση των τυχόν σχολίων από τη δημόσια διαβούλευση και στη συνέχεια εισηγείται στο Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας την έγκριση του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ.
Το Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ εγκρίνεται από το Γενικό Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας μετά από θετική εισήγηση του οικείου Περιφερειάρχη σχετικά με τη διάθεση πόρων για την υλοποίηση του ΣΑΤΑΜΕ και εφαρμόζεται με ευθύνη της Αυτοτελούς Δ/νσης Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας. Ο τρόπος αντιμετώπισης του ατυχήματος, η σχετική ροή πληροφοριών, οι ρόλοι και οι αρμοδιότητες και εν γένει η συμβολή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και των οικείων ΟΤΑ και η κλιμάκωση αντιμετώπισης γίνεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Ειδικό και στο Γενικό ΣΑΤΑΜΕ.

Το Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ μετά την έγκρισή του κοινοποιείται στο ή στα οικείο/α Περιφερειακό/ά Συμβούλιο/α για ενημέρωση του κοινού.
Η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας:

  1. μεριμνά για τη διενέργεια ασκήσεων ετοιμότητας σε συνεργασία με τον φορέα εκμετάλλευσης και τους συναρμόδιους φορείς, για την εφαρμογή και την εκπαίδευση στο Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ,
  2. εξασφαλίζει την παροχή των πληροφοριών στο κοινό που προβλέπονται στο Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ,
  3. δημοσιοποιεί με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο ή ηλεκτρονικό, προς όλες τις επιχειρήσεις που βρίσκονται στη ζώνη ΙΙΙ− Προστασίας πληθυσμού, αντίγραφα των σεναρίων ατυχημάτων που περιλαμβάνονται στη καταχωρισμένη Μελέτη Ασφαλείας για ενημέρωσή τους,
  4. ενημερώνει τη Δ/νση Σχεδιασμού και Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) κάθε φορά που διενεργούνται ασκήσεις ετοιμότητας για την εφαρμογή και την εκπαίδευση στο Ειδικό ΣΑΤΑΜΕ, αποστέλλοντας της ταυτόχρονα και σχετική έκθεση αποτίμησης των σχετικών ενεργειών.

To Περιφερειακό Συμβούλιο συνδράμει την Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της Περιφέρειας σε όλα τα στάδια σχεδιασμού, διενέργειας και αξιολόγησης των ασκήσεων ετοιμότητας του πληθυσμού που ενδέχεται να προσβληθεί από ατύχημα μεγάλης έκτασης.

Η Αυτοτελής Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας έχει υποχρέωση:

  1. να προβαίνει σε επανεξέταση, δοκιμή και, όταν χρειάζεται, σε επικαιροποίηση των Ειδικών ΣΑΤΑΜΕ, κάθε τρία χρόνια και σε κάθε περίπτωση οποτεδήποτε συμβεί σημαντική αλλαγή στη λειτουργία της εγκατάστασης ή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Γενικό ΣΑΤΑΜΕ. Η επανεξέταση λαμβάνει υπόψη τις μετατροπές στη σχετική εγκατάσταση, στους μηχανισμούς έκτακτης ανάγκης της εγκατάστασης, τις νέες τεχνικές γνώσεις και τις γνώσεις που αφορούν στην αντιμετώπιση ατυχημάτων μεγάλης έκτασης,
  2. σε περίπτωση σημαντικής τροποποίησης του Ειδικού ΣΑΤΑΜΕ, να δημοσιοποιεί μέσω του Περιφερειακού Συμβουλίου το τροποποιημένο ΣΑΤΑΜΕ έγκαιρα με κάθε πρόσφορο μέσο, έντυπο και ηλεκτρονικό, ώστε το ενδιαφερόμενο κοινό να έχει τη δυνατότητα να διατυπώνει τη γνώμη του,
  3. να υποβάλλει προς έγκριση τα επικαιροποιημένα, τροποποιημένα ή αναθεωρημένα Ειδικά ΣΑΤΑΜΕ, στην Δ/νση Σχεδιασμού & Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών της ΓΓΠΠ.

Τα σχέδια έκτακτης ανάγκης εκπονούνται με βάση τους ακόλουθους στόχους:

  1. τον περιορισμό και τη θέση υπό έλεγχο περιστατικών, ώστε να ελαχιστοποιούνται οι επιπτώσεις τους και να περιορίζονται οι ζημιές που προκαλούνται στη δημόσια υγεία, στο περιβάλλον και στην περιουσία
  2. την εφαρμογή των αναγκαίων μέτρων προστασίας του ανθρώπου και του περιβάλλοντος από τις επιπτώσεις ατυχημάτων μεγάλης έκτασης,
  3. την ανακοίνωση των αναγκαίων πληροφοριών στο κοινό και στις οικείες υπηρεσίες ή αρχές της περιοχής
  4. την αποκατάσταση του περιβάλλοντος μετά από ατύχημα μεγάλης έκτασης.

Τα σχέδια έκτακτης ανάγκης πρέπει να εφαρμόζονται χωρίς καθυστέρηση από τον φορέα εκμετάλλευσης και από την Αυτοτελή Δ/νση Πολιτικής Προστασίας της οικείας Περιφέρειας, κατά περίπτωση, καθώς και από τις προβλεπόμενες συναρμόδιες αρχές που ενδεχομένως εμπλέκονται στην εφαρμογή τους, σε περίπτωση ατυχήματος μεγάλης έκτασης ή σε περίπτωση ανεξέλεγκτου συμβάντος τέτοιου ώστε ευλόγως να αναμένεται ότι θα καταλήξει σε ατύχημα μεγάλης έκτασης.

Τα εξωτερικά σχέδια έκτακτης ανάγκης θα πρέπει να περιλαμβάνουν τις πληροφορίες που παρατίθενται στην παράγραφο 2 του παραρτήματος IV της ΚΥΑ 172058/2016.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να περιλαμβάνουν:

  1. ονοματεπώνυμο ή ιδιότητα των προσώπων που είναι εξουσιοδοτημένα να θέσουν σε κίνηση τις διαδικασίες έκτακτης ανάγκης και προσώπων εξουσιοδοτημένων να αναλάβουν και να συντονίσουν εξωτερικές δράσεις
  2. ρυθμίσεις για τη λήψη των σημάτων έγκαιρης ειδοποίησης σχετικά με τυχόν συμβάντα και τις διαδικασίες συναγερμού και κλήσης ενισχύσεων
  3. ρυθμίσεις για τον συντονισμό των απαιτούμενων μέσων προς εφαρμογή του εξωτερικού σχεδίου έκτακτης ανάγκης
  4. ρυθμίσεις για την παροχή βοήθειας με επιτόπου ανασχετικές δράσεις
  5. ρυθμίσεις για εξωτερικές ανασχετικές δράσεις, συμπεριλαμβανομένης της αντιμετώπισης σεναρίων μεγάλων ατυχημάτων που ορίζονται στην έκθεση και λαμβανομένων υπόψη πιθανών πολλαπλασιαστικών αποτελεσμάτων, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που έχουν επιπτώσεις στο περιβάλλον
  6. ρυθμίσεις για την παροχή στο κοινό και σε όλες τις γειτονικές μονάδες ή χώρους που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της νομοθεσίας για τα ατυχήματα μεγάλης έκτασης, ειδικών πληροφοριών σχετικά με το ατύχημα και την ενδεδειγμένη συμπεριφορά
  7. ρυθμίσεις για την παροχή πληροφοριών στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης άλλων κρατών μελών, σε περίπτωση μεγάλου ατυχήματος με ενδεχόμενες διασυνοριακές συνέπειες.

Τα Ειδικά ΣΑΤΑΜΕ εκπονούνται με βάση κατευθύνσεις της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας (Γενικό ΣΑΤΑΜΕ).

Η πιο πρόσφατη έκδοση του Γενικού ΣΑΤΑΜΕ είναι η 3η, με την ονομασία «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ».

Σύμφωνα με σχετικό έγγραφο της ΓΓΠΠ (Αριθμ. Πρωτ. 942, 6/2/2020), η 3η Έκδοση του εγκεκριμένου Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (Γενικό ΣΑΤΑΜΕ) καταρτίστηκε στο πλαίσιο εφαρμογής της ΥΑ 1299/07-04-2003 (ΦΕΚ 423Β’) «Γενικό Σχέδιο Πολιτικής Προστασίας ΞΕΝΟΚΡΑΤΗΣ» και του άρθρου 11 (παρ. Β.1) της ΚΥΑ 172058/2016.

Σύμφωνα με το παραπάνω έγγραφο, η 3η Έκδοση του Γενικού ΣΑΤΑΜΕ, η οποία αποτελεί αναθεώρηση της 2ης Έκδοσης, κρίθηκε αναγκαία μετά τις νεότερες θεσμικές προβλέψεις (Ν. 4622/2019, ΠΔ 84/2019) και τις διοικητικές μεταβολές που έλαβαν χώρα σε Οργανισμούς Φορέων (Υπουργείο Υγείας, Υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας). Επιπλέον, στην αναθεωρημένη Έκδοση έχουν προστεθεί οι περιπτώσεις 6 & 7 στο Μέρος ΙΙΙ, καθώς και το Παράρτημα 4, ενώ γίνεται και η επισήμανση ότι το Σχέδιο ενεργοποιείται αυτόματα μόλις η αρμόδια Πυροσβεστική Υπηρεσία ενημερωθεί σχετικά με το περιστατικό από οποιονδήποτε δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα και όχι μόνο από τον φορέα εκμετάλλευσης (κατόπιν επιβεβαίωσης της κλήσης). Ο τρόπος κατάρτισης των Ειδικών ΣΑΤΑΜΕ όπως αυτός προβλεπόταν στο Μέρος V της 2ης Έκδοσης παραμένει ο ίδιος και προστίθεται σε αυτά και το Παράρτημα 4.

Η 3η Έκδοση εξακολουθεί να έχει τους ίδιους στόχους με τη 2η Έκδοση, δηλαδή:

  • να προσδιορίσει τους ρόλους και τις αρμοδιότητες, καθώς και το πλαίσιο συνεργασίας όλων των φορέων που εμπλέκονται στη δρομολόγηση δράσεων πολιτικής προστασίας για την αντιμετώπιση Βιομηχανικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (Β.Α.Μ.Ε.) σε εγκαταστάσεις SEVESO,
  • να αποτελέσει τη βάση σχεδίασης των Ειδικών (εξωτερικών) ΣΑΤΑΜΕ, τα οποία καταρτίζονται από τις Αυτοτελείς Δ/νσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών για όλες τις εγκαταστάσεις ανώτερης βαθμίδας της περιοχής αρμοδιότητάς τους και να παράσχει συντονιστικές οδηγίες προς:
    • όλους τους εμπλεκομένους σε αυτό φορείς για την εφαρμογή του, κατά το μέρος που τους αφορά και εμπλέκονται και
    • τις Αυτοτελείς Δ/νσεις Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών για την κατάρτιση των Ειδικών (εξωτερικών) ΣΑΤΑΜΕ.

Το σχέδιο «ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ» είναι προσβάσιμο στον ιστότοπο του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας.

Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Σχεδιασμός Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Καταστροφών /3η Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Τεχνολογικών Ατυχημάτων Μεγάλης Έκτασης (Γενικό ΣΑΤΑΜΕ) με την κωδική ονομασία «Ηράκλειτος», 2020

Μετάβαση στο περιεχόμενο